Tonfiskröra

Jag har varit sugen på tonfiskröra hela veckan, och nu blev det äntligen av! Jag gillar min med lite sting i, men cayennepepparn kan uteslutas för den som vill. Likaså löken om man har känslig mage. Själv älskar jag lök, det är värt varenda kolhydrat!

Portionsstorlek är beroende på om du äter det som ett tillbehör eller en hel rätt. Idag serverar jag den med bacon och sparris, så då tog jag bara halva satsen. Använder du philadelphiaost blir röran fastare och krämigare, med crème fraiche blir det lite lösare men lika god!

Tonfiskröra
1-2 portioner

Ingredienser
1 burk tonfisk, 150 g avrunnen vikt
1/2 liten rödlök, ca 50 g
50 g philadelphiaost eller crème fraiche
3 msk majonnäs
Salt, svartpeppar, cayennepeppar
1/2 msk hackad dill

Gör så här:
Rör samman alla ingredienser i en skål. Smaka av med kryddor.

Klart!

Näringsvärde per sats
Kcal 623
Protein 42 g
Kolhydrater 5,5 g
Fett 49 g

Lämna en kommentar