Jobbhelg 

Ju fler varannan helg jag jobbar, desto mer bitter blir jag över det jobb man gör i sjukvården och får så lite betalt för. Vi jobbar när alla andra är lediga. Vi missar tid med familj och vänner. Visst, vi blir lediga mitt i veckan, men vem är ledig då? Till och med barnen är upptagna med att gå i skolan. Nä, det är verkligen så tråkigt. Och jobbar man natt som jag gör, då försvinner verkligen hela helgen och alla myskvällar. Idag har jag sovit bort hela den soliga dagen. Och sedan vaknade jag med migrän. Men men. Jag har ju valt det här jobbet med de här tiderna, och någon måste ju göra det. Men då ska vi också ha skäligt betalt för det!

Festade till det med en Cola Zero igår när alla andra postade bilder på grill och rosé.


Sedan blev det gomiddag innan jobbet. Vågade inte ha med mig det till jobbet eftersom det var dränkt i vitlök. 😁 Kålrotsgratängen var förresten populärare än potatisgratängen på kalaset. Det var kul!


Och i morse när jag gick av passet blev det frukost i sängen och lite läsning. Gräddkvarg och granola!


Middagen idag blev tonfiskröra och baconlindad sparris! Och lördagsgodiset till jobbet, om det blir lugnt, får bli kokoschips med salt och vinäger/balsamvinäger! Ha en trevlig lördag alla!

Kommentera

