Dagens mat

När jag började köra keto så drack jag väldigt mycket varm ketochoklad. Nu var det länge sedan, men åh så gott! Folk tycker det är konstigt att man har i smör, men det smakar ju inte smörigt, utan gräddigt! 

Oftast kör jag bara vatten, smör, kakao och sötning men ibland blir det ett ägg (vispa! Smakar inte ägg alls, utan blir väldigt skummigt och gräddigt), en skvätt grädde/mjölk, vispad grädde eller några sockerfria marshmallows (recept i receptbanken). 


På dagen körde jag ett benpass på gymmet och därefter var det dags för konståkningsuppvisning för min dotter, så någon middag hanns inte med att lagas. Nödprovianten blev salladsbåtar med skinka och brie, dansk flödeost och blåmögelost. Gott och mättande! Det serveras alltid så mycket skit på såna här tillställningar så det gäller att vara beredd. 

På kvällen blev det en kopp ketochoklad till, med en skvätt grädde i. Mycket gott!

Lämna en kommentar