Planeringsdag och 15-rätters

Igår hade vi planeringsdag med jobbet. Det var jag som höll i den, tillsammans med en kollega, så jag var lite nervös och stressad innan. Somnade inte förrän 00.30 och väckarklockan skulle ringa 05.20 men jag vaknade redan 04.30 och tänkte att det var lika bra att stiga upp. Och tur var det, för jag insåg sedan att jag hade glömt att sätta alarmet! 

Planeringsdagen höll vi på Ästad vingård, som erbjöd både fantastisk vy och god mat! Glömde tyvärr fota maten! 

Senare på kvällen var vi på Nami och åt mat. Och VILKEN mat. Totalt 15 japanska rätter. Och dagens överraskning var råbiffen på innanlår. Jag trodde aldrig att jag skulle äta råbiff men det var SÅ gott. Jag skrapade tallrikarna rena kan jag säg! Det hade varit lätt att hålla maten keto men jag gick all in för allt för det var så himla gott! 

Vi hade årets hittills varmaste dag igår och det märktes. Hela stan blommade upp och det var fullt med folk på uteserveringarna. I måndags skrapade jag rutan på bilen på morgonen. Den här månaden är verkligen växlande. Nu längtar jag verkligen till sommaren! 

Kommentera

