Sommartider hej hej?

Då ställs man som sjuksköterska återigen inför denna fråga: sälja semestern eller ej? Jag fick sen semester i år, precis som förra året, och jag känner lite att vad fan ska jag med den till? Jag har hela augusti, men två veckor in i semestern börjar barnen skolan så då kan man ändå inte göra någonting. Och ett plus är att jag verkligen hade behövt pengarna. Ett minus är att jag verkligen behöver vilan. Har varit en tuff höst och vår på många plan och jag har jobbat extra mycket istället för att vara ledig varannan vecka som jag brukar. 
Tåls att funderas på. Med att sälja semester menar jag att jag egentligen bara skjuter på min semester. Gör jag det i år blir det tredje året i rad. Sånt är livet som sjuksköterska! Men jag har ju ändå privilegiet att kunna jobba varannan vecka och varannan vecka kunna ägna mig åt skrivandet och att vara heltidsmamma. 
Vad hade ni gjort i mitt ställe? 

Kommentera

