Köpstopp!

Denna månaden har jag infört en hårt köpstopp på allt onödigt. Trodde på en lite bättre månad tills elräkningen kom (och sonen tappat bort gympaskorna, gaaaah!). Att ha elvärme är verkligen s v i n d y r t. Så denna månaden blir det att äta enligt budget, och det är ju tur att keto inte behöver vara dyrt. Många tror att en ketogen kost innebär att äta mycket kött, men så är det ju inte alls! Det är fettet man fokuserar på. Min tanke denna vecka när jag är barnfri är att äta upp det jag har hemma och köpa så lite som möjligt nytt, så kör vi på roligare mat den veckan jag har barnen. Det är ändå så tråkigt att bara äta själv, så jag orkar inte laga mat. Ett plus är att jag gått ner 1,3 kilo utan ansträngning, haha! Det tråkigaste med min budget är att jag inte får äta ute någonting, men det överlever man ju. Fick hjälp av min svåger att räkna ut en budget för om jag kan fortsätta jobba varannan vecka och ha varannan ledig och det har jag råd med, men det har varit mycket utgifter i samband med en separation så jag behöver komma lite på fötter igen känner jag. Kommer aldrig att tillåta mig själv att bli så här fattig igen. Jag är en stark, självständig kvinna and I make my own money. Så ska det förbli. 

Gårdagens dinner for one: fluffig chokladchiapudding, ägg och viltost! Gott, billigt och mättande.

Men fönstershoppa får man fortfarande, eller hur? Den här vasen Sphere och small dove från Emma Israelsson står högt upp på min önskelista! 

Kommentera

