Dagens mat: kebab x 2

Idag har jag ätit ofta för att vara jag, både frukost, lunch och middag! Så går det när man hoppar in och jobbar dagpass ibland.

Började dagen med en fluffig chokladchiapudding med vispad grädde och sockerfri chokladsås. Kändes som att jag satt och åt dessert, det var så gott! Glömde tyvärr att fota …

Till lunchen och middagen idag blev det samma sak, nämligen kebabsallad med picklad, sockerfri rödlök och crème fraiche! Till lunchen hade jag också ost på kebaben, som fick smälta ner så där gott … har jag nämnt att jag älskar kebab?! 

6 reaktioner på ”Dagens mat: kebab x 2

  1. Sara

    Hej! Jag har mailat dig men inte fått nåt svar så jag testar här:) Jsg tänkte kolla om det är stor skillnad på ketokost vid viktnedgång och ketokost vid stillastående samt om det är skillnad på hur man äter under tiden kroppen vänjer sig vid kosten och sen när kroppen vant sig?

    Gilla

    1. Hej! Jag har tyvärr inte fått något mejl och min kommentarsfunktion verkar inte direkt vara på alerten heller … hm.
      Vad menar du med för skillnad vid viktnedgång samt stillastående? Förstår inte frågan tyvärr. Jag äter på typ samma sätt hela tiden, men i början gick jag ner och nu står jag stilla. Antar att kroppen tycker att det här är en bra vikt och det håller jag med om! Om man vill gå in i ketos snabbt kan man fasta, träna fastande och sedan ösa på med en massa fett. Fettbombar man brukar det gå snabbt men sedan gäller det att hitta en bra nivå också!

      Gilla

  2. Ann Larsson

    Hej… blev överlycklig när jag hittade din sida.

    Har letat som en galning efter sidor med recept i keto…. 🙂

    Tänkte fråga dig hur länge kan man äta keto mat ?
    Jag behöver gå ner 10-15 kg och trivs perfekt med LCHF och nu keto insåg att jag åt alldeles för lite fett så att köra keto är toppen.
    Gått ner 3 kilo på 2 veckor så skall inte klaga.

    Jag har läst olika och många skriver att äter man enligt keto för länge så går man inte ner i vikt.

    Så därför undrar jag om du har bra koll..

    Ann

    Gilla

    1. Hej! Viktplatåer når alla förr eller senare. Då får man lägga upp en ny plan och rannsaka den kosten man äter. Kanske har det smugit sig in fler kolhydrater än man tror? Kanske äter man mer än man tror? För mycket mejeriprodukter kanske? Jag hade trackat min mat i en vecka och sedan utvärderat hur min kost ser ut och vad jag behöver ändra! Att fastna på en viktplatå är inte unikt för just keto, utan brukar hända de flesta som försöker gå ner.

      Gilla

Kommentera

