Jobbhelg

I helgen har jag jobbat natt fre, lör, sön. Maten har blivit lite samma samma. På tisdagen tog jag upp kyckling, stekte den och la den i marinad. Sedan åt jag den på torsdag och fredag. Jättesaftig och god! Använde mig av receptet som heter marinerad fläskfilé i receptbanken, fast tog kyckling då istället. Skönt med mat man kan förbereda långt i förväg! Detta är dessutom en jättebra bjudrätt, jag hade det när jag fyllde 30. Den kan serveras både varm och kall. 

Jag åt den på lite olika sätt, som ni ser! Smörstekta champinjoner, stekt halloumi och crème fraiche är jättegott till!


I lördags blev jag även spontaninbjuden till pappa på middag. Det blev helstekt entrecote i ugn, med rostade rotsaker och chilibearnaise. Det var SÅ gott! Och sådan lyx att slippa laga mat själv, man tackar! 

Senare på jobbet blev det lite revben och kycklingvingar, mycket gott men jag var redan mätt så jag orkade inte så mycket.

Kommentera

