Dagens mat: kebab och kvarg

Det är sportlov och min lediga vecka! Eller ledig och ledig, varannan vecka är jag författare och heltidsmorsa, vilket jag älskar! 

Idag har vi varit hos tandhygienisten (jag, det gick bra!), sedan jagade vi Pokemons på stan och lunchade på en pizzeria. De stora delade på en pizza och jag och minstingen delade på en kebabtallrik (jag tog kebaben och han pommes frittesen). Sedan var både jag och min dotter så mätta att vi inte orkade äta någon kvällsmat! 

Men senare på kvällen så ville hon ha lite tjejsnack så tog hon en toast och jag gräddkvarg med min hemmagjorda granola (granola kanel och vanilj) och pratade om det som bekymrade henne. Hon tänker mycket på döden och det skrämmer henne så mycket och vad ska man säga? Det skrämmer ju mig med och det sa jag. Inget att hymla med. En mysig stund fick vi i alla fall. 

Den här bilden tyckte hon för övrigt stämde PRECIS in på mig, haha! Och jag får nog erkänna att hon har rätt! 

En reaktion på ”Dagens mat: kebab och kvarg

Kommentera

