Helgen

I fredags hade vi planeringsdag på jobbet. Jag hoppade över all typisk konferensfika som bestod av mackor, juice och wienerbröd. Lunchen var en currydoftande fiskgryta med räkor, som hade kunnat vara god om den hade serverats varm, men tyvärr fick alla ljummen mat.

Middagen på kvällen slog dock alla förväntningar! Vi åt Rodizio, vilket innebar att vi fick sju olika sorters kolgrillat kött som skars upp vid bordet. Det var bland annat rostbiff, vildsvin, pluma och krokodil. Till det fick vi tre olika sorters såser och en salladsbuffé. Det var fantastiskt gott! 

Hann dock bara fota rostbiffen, men ni ser ju hur perfekt den är?

Igår hade jag fastedag så då drack jag bara lite olika varma och kalla drycker och idag blev jag bjuden på middag hos pappa. Senare när jag kom hem blev det lite ketobollar på kvällskvisten. Receptet hittar ni som vanligt i receptbanken! 

Kommentera

