Dagens mat

”Den smakar PRECIS som chokladboll”, sa min jobbarkompis. Det gjorde den inte. Den smakade som kvarg med lite smak av chokladboll. Men den var god. Jag åt den med lite kokossmul som blev över från desserten på Fars dag. 

Sedan gjorde jag en varm ketochoklad och kläckte i ett ägg, efter tips från liljevislchf på instagram. Jag var lite rädd för att det skulle smaka ägg men det gjorde det absolut inte! Däremot blev den en mycket g r ä d d i g a r e  och rundare smak, det var en glädjande överraskning. Ni måste prova det själva! Jag dricker ju inte kaffe men jag vet att många brukar göra kaffe latte (ägglatte) på detta sätt. 

Och så middagen då. Alltså, pannkakor äter jag nästan en gång i veckan. Gärna fettpannkaka eftersom det är så jäkla gott! Idag serverades den med ketoella. Jättemumsigt! 

Kommentera

