Fars dag

Igår var det fars dag och jag hade två fäder att fira: min egen och Troys pappa, Iselines och Tors bonuspappa. Jag började med min far, som jag bjöd på lunch. Det blev tacogratäng med picklade rödlök. Eftersom jag visste att både Iseline och Tor (de var iväg och firade sin far med kalkonmiddag) och Kenneth skulle bli avundsjuka på den maten fick det bli samma till middag här hemma på kvällen. Gott och himla smidigt, för mig, hehe.


Till dessert blev det min tropiska pannacottatårta. Den serverades med kokossmul på toppen. Smulet gjorde jag genom att rosta kokosflingor i en torr panna och ringla över lite fibersirap. Blanda ihop och strö över tårtan. Jättelätt! Igår serverade jag tårtan i små formar, istället för en större, det tyckte jag blev fint!

Kommentera

