Dagens mat: ostbricka 

Härom natten när jag jobbade så var det en kollega som bjöd på ostbricka. SÅ uppskattat! Så idag skulle jag fixa något fint för min man, eftersom det är hans ansvarsvecka, och då fick det bli ostbricka här med. Till det blev det vitlökssalami och julskinka. Inte egengjord utan köpt, så skivorna blev ju betydligt tunnare än om jag hade skurit själv, men det var ändå grymt gott! Tyvärr hade vi inga lchf-vänliga kex kvar här hemma, men jag var nöjd med att bara käka ost, salami och skinka. Grymt gott! 

Ostarna var Saint Agur (hans favorit), dansk flödeost pikant (min favorit) och en krämig brie. Inget kan gå fel med den kombon. Nu måste jag bara baka mina Pepparkakor 2.0 (recept finns i receptbanken), de är perfekta med den här typen av ost!

Jo, och så fick han en present också. Fast han får inte öppna den förrän i december, för det är nämligen en hemmagjord chokladkalender. 😊

Kommentera

