Sötsugen deluxe 

Drabbades av ett helt sjukt akut sötsug nu på kvällen. Var evigheter sedan jag blev så sötsugen, kunde inte tänka på annat och bara kollade en massa recept i mobilen. Till slut tog jag två sådana här, kändes som en bra kompromiss. Förutom att de är vansinnigt goda så är de mättande med. Två stycken blev totalt 6 g kh. Så ändå under 10 g idag och det är där jag trivs bäst med att ligga!

Receptet heter jordnötskokostoppar. Idag slängde jag i jordnötskokossmör också, då det bara var lite kvar i burken och sedan hade jag i sesamfrön och kanel med. Blev supergott! Ställde in dem i frysen så att de stelnade snabbt för att jag skulle kunna bota mitt sötsug snabbt. Annars hade jag nog gått bananas på något sockrigt här hemma!

Kommentera

