Dagens mat

Idag har jag jobbat hemifrån med en ny bok, så lunchen blev en riktig författarlunch, nämligen räkmacka! Jag gjorde den på två oopsies som jag rostade (lägg ovanpå brödrosten och tryck ner knappen om du är rädd att de ska fastna) och fyllde med sallad, räkor, ägg och majonnäs. Ord är väl överflödiga så jag ger er en bild istället!

Till middag på kvällen blev det en rätt jag tillagade redan i söndags: köttgryta på högrev, som fick småputtra i cirka tre timmar. Blev oerhört mört och gott! Det är väldigt gott att ha i lite lök och morötter med men vi hade bara vitlök hemma. Detta serverades tillsammans med ett fluffigt blomkålsmos! Need I say more?

Kommentera

