Dagens mat

Har känt mig riktigt hängig och trött idag, lite subfebril men inte riktigt febrig. Konstigt, hoppas jag inte ryker på något! Maten har därför hållits väldigt enkel idag.

Till lunch blev det ägg och räkröra. Räkröran är på 50/50 räkor och majonnäs, plus lite dill. Jag köper den i fiskdisken. Sådana där färdiga burkar som står i kyldisken undviker jag. De är äckliga och innehåller en massa skräp och blir alltid slängda halvfulla till slut ändå.


Till middag blev det en massa rester! Kanelfläsk, gyros, tzatziki, fetaost och något nytt jag provade idag: friterade vaxbönor! Så himla gott! Kommer jag definitivt att göra flera, flera gånger!

Kommentera

