Matdagar och veckomenyer

Sedan i fredags har det varit min vecka att ta hand om maten. Vi kör fredag till fredag och så här såg min matplanering ut, fast den har redan ändrats eftersom vi blivit bjudna på mat bland annat. Blir lätt så på helgerna! 


Men i fredags blev det i alla fall tacogratäng, en riktig favorit här hemma! Jag gjorde egna nachos, som blev väldigt goda men jag ska pröva mig fram med ostar tills jag kommer på ett ultimat recept! 


Söndagen spenderades på stranden och jag hade med mig äggmos och kesobröd i en kylväska, medan barnen fick mackor. Sedan fick barnen pizza hos grannen och jag käkade burgare med bacon. 


Den här veckan skulle egentligen min semester ha börjat, men jag sålde en vecka så jag jobbar tre pass (två kvar!) och går av fredag morgon. Längtar verkligen! 

Igår gjorde jag lammfärsbiffar med fetaost i. Jag använde marinerad fetaost, två små förpackningar till ett kilo färs. Oliverna åt jag upp och vitlöken använde jag till vitlökssåsen. Praktiskt! 


Eftersom jag skulle jobba ville jag inte stinka vitlök, så jag gjorde en egen sås till mig själv. Jag och pappa var ute och åt för en vecka sedan och då fick vi en så fantastiskt god dip att jag var tvungen att fråga vad det var för något. Och det var något så enkelt som majonnäs med tryffelolja. Fantastiskt gott! Så det gjorde jag till mig, fast jag blandade i lite creme fraiche också, för majonnäsen tog slut. Lika gott för det. Har ni inte provat så gör det! 


Idag står det kycklingspett på planeringen men jag har en tårta att i ordningsställa till mina stora barns lillebror på pappans sida, så jag byter till korv idag. För barnen i alla fall, vi fick många lammfärsbiffar över så det tar jag hellre till mig själv!

Kommentera

