Dagens mat

Jobbar 6 nätter på 7 dagar och är bara ledig idag emellan, och då vaknade jag naturligtvis kl 11.30 av en gräsklippare 😁 men men, hälften av passen är gjorda, imorgon har jag bara tre kvar!


I alla fall blev det restaurangbesök med pappsen idag, på Brittas strandveranda i Apelviken. Ett ställe som säkert är helt perfekt när det är varmt, men idag var det verkligen kallt så vi stannade inte så länge. De borde verkligen investera i lite infravärme och vindskydd! Och bättre stolar, för det var klappstolar i trä, utan dynor. Fick träsmak efter en kvart. Men maten var suverän! Vi delade på en tapasbricka som förrätt och därefter blev det varsin 200 g burgare med ost och bacon. Väldigt gott, toppbetyg!


Denna veckan är min sambos ansvarsvecka, vilket innebär att han ska göra allt i hemmet, med sonen och fixa mat. Men under hans vecka ska jag en dag fixa en överraskning, alltså något extra, för honom och under min vecka fixar han något åt mig. Och eftersom jag bara är ledig idag (vi byter fredagar) så fick jag göra det idag. Så jag ordnade lite god mat som väntade när han kom hem från jobbet: friterade räkor med chili-limedip, smörstekta vitlökschampinjoner och baconlindad halloumi! (Recepten finns i receptbanken)

Sedan när jag kom hem från restaurangen fick han massage och dessert: nöttårta med chokladkräm! Jag var lite nervös över om den skulle bli god eller inte eftersom det var ett nytt recept jag kokade ihop i eftermiddags, men det blev toppen! Kommer definitivt att göra denna igen! Receptet lägger jag ut imorgon.


Vi började även titta på en ny serie på Netflix: Stranger things. Jättebra! Såg två avsnitt och det blir definitivt fler. Det var min måndag det. Lite sömn, mycket god mat och mycket mys!

Kommentera

