Att inte orka

Idag tog jag tag i och erkände för mig själv och för min familj att livet har varit riktigt jobbigt det senaste. Jag har jobbat alldeles för mycket, tagit många extrapass, sovit väldigt dåligt, sovit alldeles för mycket när jag varit ledig, ätit för mycket socker och känt mig helt slut helt enkelt. Jag har varit så deppig och ledsen och dragit mig undan både vänner och familj. Inte orkat med helt enkelt. 

Det känns bättre nu, det gör det, efter att ha haft en välbehövlig ledig vecka. När vi gick in i juni lovade jag mig själv att inte ta ett enda extrapass, då jag jobbade 20 nätter i maj. Men jag kraschade och blev sjuk ett par dagar i början av juli ändå. Semestern är just nu det som håller mig uppe, och efter den jobbar jag bara någon vecka och sedan är jag tillbaka på mitt gamla jobb. Tanken var att jag skulle gå ner till 80% men då jag har fått lånelöfte på hus kommer jag att köra på 100% ett tag till så jag kommer att jobba extra där jag är nu. Sedan har jag två böcker som ska färdigställas också, så det blir jäkligt mycket jobb i höst. Men nu när jag varit så nära att bränna ut mig så måste jag vara försiktigare. Den här veckan när jag fått vara hemma och ta det lugnt så känns det som att jag fått ett riktigt wake up call. Jag har inte träffat min systerdotter på fyra veckor, kanske mer, och det känns fruktansvärt! Dags att ta itu med mig själv och livet, men samtidigt känna att det är okej att inte orka med. Man är väl inte mer än människa? 

2 reaktioner på ”Att inte orka

  1. Aila

    Åh, vad jag känner igen mig. Ser den berömda väggen framför mig. Så trött och utmattad… Hoppas det blir bättre snart. Kram på dig och ta hand om dig.

    Gilla

Kommentera

