Dagens mat x flera 

Har varit lite dålig på att köra dagens mat så här kommer flera i rad!

Entrecôte med bearnaise äter vi mycket i vår familj. Det har man råd med när ungarna helst bara äter mackor, haha!


Sedan har det blivit mycket småplock till mat. Jag ogillar ju att äta frukost men älskar frukostmat! Här är det mitt kesobröd som jag har dubblat receptet på och gjort långpannebröd av. Avnjöts tillsammans med skinka, ost, räkröra, Castello black och en underbart krämig Marcaire.


Till middag häromdagen blev det mer plock. Hade bakat Sesamkex med parmesan och de var fortfarande varma, därför smälte jordnötskokossmöret! Folk undrar ibland över sockret i ketchup och hamburgerdressingen. Jag tar bara en tesked, så den mängden är knappt märkbar. Jag triggar inte heller på sådant, bara på ”riktiga” sötsaker.


Igår gjorde jag en riktigt god limekycklinggryta till middag. Både dottern och ena sonen åt som tokar! Ångrar att jag inte skrev ner receptet exakt så att jag kan dela med mig av det, men jag vet ju hur jag gjorde och detta gör jag snart igen!


Och till nattamat till jobbet blev det en matig, fet wrap! Använde mig av lasagneplattorna från receptet på lchf-lasagne, receptet räcker till två wraps. Den fyllde jag med smör, sallad, ost, skinka och räkröra. Jag gick nog lite väl all in för jag orkade inte äta hela sedan på jobbet, och jag lämnar sällan mat. Men himla gott var det!

Kommentera

