Bye bye juni! 

Juni var en bra matmånad. Lite för mycket sötsaker för min del, lite för mycket unnande av glass på soliga dagar och för mycket tröstätande. Inte för att det är fel att unna sig, men jag klarar inte av att unna mig för ofta för då trillar jag ner i det destruktiva ätandet och där vill jag inte vara.

Så i juli ser jag fram emot att vara snällare mot mig själv. Att unna mig svenska jordgubbar så länge de finns, lite bigarråer och vattenmelon och en glass då och då. Men att inte agera på mina känslor och min stress, för då njuter jag ändå inte av det jag äter. Juli ska bli en bra månad. Det tror jag på!

2 reaktioner på ”Bye bye juni! 

    1. Nej, det har aldrig hänt, tack och lov! Däremot har jag överätit godis och sötsaker att jag fått en sådan blodsockertopp att jag mått illa och kräkts. Inte kul! Men då snackar vi enorma mängder.

      Gilla

Kommentera

