Drömhuset

Egentligen hade vi ju inte tänkt börja leta hus på allvar förrän om två och ett halvt år. Men så dök drömhuset upp på Hemnet. Så där helt perfekt så att vi båda blev förälskade. Det känns som att det är menat för oss! Och min kära storasyster, som hittade huset, ska dra iväg mig på visning imorgon. Fastän jag vet att det inte kommer att bli detta huset, då vi inte har någon handpenning än. Kommer jag få hjärtat krossat om det nu är så bra som det ser ut på bilderna? Eller är det bra att ha gått på flera husvisningar innan man börjar leta om några år? Jag hoppas nästan att det är en massa fel på huset. Hellre det än att budgivningen skenar iväg. Jag har inte ens varit på banken och pratat huslån än, men enligt deras kalkyler kan jag få ett bra lån, om jag bara hade haft till handpenningen. Well well, vi får se hur det känns imorgon! 

En reaktion på ”Drömhuset

Kommentera

