Dagens mat

Igår var jag uppe i Göteborg på återbesök hos kirurgen som opererade mig. Allt såg bra ut och han klippte bort två stygn som ännu inte försvunnit och som jag själv inte kommit åt att knipsa, trots verktygen på jobbet 😄

Till lunch där uppe blev det en sallad från Subway. Visste ni att man kan få alla deras mackor som sallad? Fast det var en fattig sallad måste jag säg, och då tog jag ändå extra kött men jag tror inte att jag fick det för det var så himla lite kött! Det var gott men jag var hungrig redan när jag kom hem med tåget igen, 40 minuter senare. 


Till jobbet igår hade jag med mig ketovåfflor som jag smörade och åt med hushållsost. Fick utstå en massa pikar och gud, tänker jag inte på mina kärl! Har jag hört talas om hyperkolesterolemi? Synd att folk som jobbar inom vården är så dåligt pålästa om vad forskningen säger! Jaja, maten var god i alla fall! 


Idag blev det revben och oliver till middag här hemma! Vad det blir till matlåda har jag inte bestämt än, det är nog dags att jag sätter lite fart! 

4 reaktioner på ”Dagens mat

  1. Sara

    Som om att det skulle vara farligt att äta våfflor (ketovåfflor utan vitt mjöl/socker dessutom) med smör och ost när de flesta människor äter mackor (med massa mjöl) med smör och ost dagligen? Förstår inte logiken i det. Skulle det vara hälsosammare om du åt sylt till dina våfflor liksom? 😂

    Gilla

  2. Aila

    Jag får höra en massa jag med, folk kollar in min matlåda och kommentarer vad jag äter. Är det inte för mycket fett du äter….? Tills jag fick nog och sa ifrån: kollar jag i era matlådor? Kommenterar jag hur ni äter och bör äta…? Nä! Men då får ni sluta med att kommentera tack! Så…. Och det funkar 😄

    Gilla

    1. Får börja svara så jag med. Helt ärligt så bryr jag mig inte ett dugg om hur de äter bara för att jag äter som jag äter. Jag är övertygad om att deras kosthållning inte är bra, men det orkar jag inte lägga energi på att förklara. Det är som att tala för dö a öron ändå. 😁

      Gilla

Kommentera

