Dagens mat: Eurovision!

Dagen har gått i Eurovision-anda, typ mys- och helgmat hela vägen!

Lunch åt jag tillsammans med min äldsta och hennes kompis på pizzeria. Vi delade på en pizza och jag massakrerade min och lämnade botten som vanligt. Tog dock ingen bild!

Till middag blev det tacos, efter dotterns önskemål. Jag har tröttnat ordentligt, men helt fel är det ju inte.

Ostchipsen gör jag genom att lägga dubbla ostskivor på en plåt och strö över lite paprikapulver. Sedan åker de in i ugnen på 200 grader tills de fått lite färg.

Är du trött på att inte hitta perfekta avokados i grönsaksdisken så kan jag verkligen rekommendera färdig guacamole från Ica. 94% avokado, resten salt, vitlök och koriander. Den är god precis som den är, men jag gillar min guacamole lite svennebanan så jag blandar i crème fraiche, extra salt, vitlökspulver och cayennepeppar för sting! Då blir det supergott!


Till Eurovision song contest förberedde jag ett grönsaksfat med Miami-dipp från Spicemaster. Blandade med crème fraiche och saltade, eftersom Spicemasters kryddblandningar inte innehåller salt. Blev jättegott! Dock hade grannen med sig en massa chips och min man hade köpt hem en så djävulskt god choklad, så lite sådant slank också ner, ooops!

2 reaktioner på ”Dagens mat: Eurovision!

Kommentera

