Dagens mat

I morse när jag kom hem från jobbet var jag sugen på något mackigt, men allt mitt lchf-bröd är slut i frysen. Hittade dock en stackars ostplätt som jag tinade snabbt. Sedan gjorde jag en lyxig fredagsmacka på ostplätt, ost, salami, ägg och het kräftröra. Supergott! Sedan sov jag i nästan 8 timmar utan att vakna upp en enda gång.


Till middag blev det dubbelpanerad kyckling med fetaoströra och rostade grönsaker. Jag skar upp kålrot, morot, rödlök och palsternacka, delade hela vitlökar på mitten och vände i rapsolja, salt och vitlökspulver. Sedan repade jag några kvistar timjan och rostade grönsakerna i mitten av ugnen på 200 grader i ca 40 minuter. Supergott!

Kommentera

