Dagens mat: trerätters! 

Oftast får jag äta middag ensam med antingen tre barn eller ett, och det är ju helt ärligt så himla tråkigt. När jag äter med minstingen vill han heller aldrig sitta still och ibland får han för sig att han är en katt och ska äta på golvet och då sitter man där själv vid matbordet …

Så jag blev så glad när jag fick ett mess om att min man slutade ”tidigt” (18.30) idag och improviserade fram en trerätters middag!

Förrätten blev laxrulle med färskost, het kräftröra (köpt) och ägg med aioli.


Varmrätten var blodig entrecôte med smör, blomkålsmos, aioli och bearnaise.


Och till efterrätt blev det, chokladbollens dag till ära, ketobollstårta!

Kommentera

