Soliga dagar!

Det blev kanske ett lite bittert inlägg igår, men så blir det ibland. Just nu jobbar jag alldeles för mycket och går in på extrapass, men i sommar ska jag försöka hålla mig till enbart heltid. Plus jobbet med mina böcker. Tills dess ska jag bara överleva veckan fram till på fredag. Då har jag jobbat 12 dagar i sträck, eftersom jag inte räknar dagen jag går av som ledig. Får ju ingen återhämtning om man går av en dag och jobbar nästa. Men men, idag får jag i alla fall bara skylla mig själv eftersom jag har tagit ett frivilligt pass på mitt gamla jobb. Men det ska bara bli kul faktiskt! 

Matlådan är laddad med kycklingspett, brie, fetaost, oliver och bearnaise. Fråga mig inte hur mycket bearnaise vi äter i månaden … 


Och igår hann vi med några soliga timmar efter att jag hade vaknat. Då åkte jag och minstingen bort till min pappa med mat och så satt vi i solen på hans uteplats och åt. Så underbart! Det är drömmen om en trädgård och uteplats som driver mig till att jobba så mycket just nu, både med böcker och som sjuksköterska. Vi vill ju nämligen ha hus! Och det innan barnen blir för stora. Så underbart att kunna sitta ute i solen. Dit ska jag en dag!

Kommentera

