Kalas 2

Idag blev det kalas igen! Det marinerade köttet och kycklingen blev perfekt och tillsammans med kålrotsgratängen är det en perfekt lchf-måltid. Fast jag kände för lite bröd och så åt jag dessert. Jag jobbar ju i helgen så då blir det inget mys eller gott ändå 😊 

Pajerna är inte hemmagjorda, utan panikköpta då det kom ytterligare två gäster. Vilket var tur att jag gjorde, då det bara blev lite kött över. Ändå räknade jag på långt över rekommenderad mängd när man bjuder på buffé. Ska komma ihåg detta! 


Efterrätten blev en tårta på vaniljkladdkaka, karamelliserad mjölk, hallon och vit chokladganache. Delicatobollar och en pralinask serverades med. Jag har alltid undrat vad som finns i de där stora pralinaskarna, man köper ju aldrig en sån till sig själv liksom, och det var bara god choklad i denna! 😊 


I present av pappa och systrarna med familjer fick jag 4 h x 2 i städning från det städbolaget jag anlitade när jag fyllde år. Fantastiskt uppskattat! Och så fick jag en massa fina blommor! 

Kommentera

