Dagens mat: omega 3-boost!

Igår när jag kom hem från jobbet såg jag att kylskåpet hade stått öppet under natten … Allt kött var ju bara till att slänga. Så jag lyxade till det med den godaste kebaben i stan, från Campino såklart! Jag väljer alltid rödlök, fetaost, ägg, soltorkade tomater och cornichons till. På kvällen blev det en matlåda från frysen, nämligen vitkålsgratäng med bacon och kyckling. Mumsigt!


I morse när jag kom hem från jobbet var jag inte alls hungrig så jag gick bara och la mig. Första målet blev istället det här goda: lax med färskosttäcke med pepparrot och spiralbacon, spetspaprika och baconlindad sparris. En av mina favoriträtter! Min man älskade sparrisen så mycket att han var tvungen att fota sin tallrik. Annars är det bara jag som fotar maten i den här familjen 😄 Synd bara att han fick den fula tallriken, medan jag la upp maten snyggt på min egen, haha! Receptet på lax med färskosttäcke hittar du i receptbanken.


Och för att fortsätta med fisk idag, och riktigt boosta omega 3-nivån, gjorde jag en omelettwrap med rökt lax, romansallad och färskost med pepparrot att ta med till jobbet. Jag gjorde en lite annorlunda wrap idag, och om den är god så lägger jag ut receptet!

100 g lax och ca 20 g färskost. Mums!

Kommentera

