Gårdagens mat

Eftersom det var första natten efter ett par lediga dagar igår så blev det en 24 h-fasta från kvällen innan. Vid fastebrytet lagade jag till en stor portion scrambled eggs på ägg, grädde, vanilj, sötning, mandelmjöl och lite fiberhusk. Ska knåpa ihop ett recept någon dag eftersom jag alltid brukar höfta!

Mina skramlade pannkakor serverades med varma hallon och grädde, samt lite fibersirap som jag ringlade ovanpå. Det var fantastiskt gott!


Och medan jag väntade på att pannkakan skulle bli klar tog jag en liten aptitretare i form av ägg med räkröra och en för mig ny sorts ost, som var otroligt krämig och god!


Matlådan till jobbet blev verkligen superketo: revben och kanelfläsk. Höll mig mätt hela natten!

Kommentera

