Gårdagens mat

När man hittar på nya recept går det inte alltid så bra. Gårdagens experiment med att göra stekpannebröd blev ett riktigt misslyckande. Degen kändes smidig men höll inte alls ihop, det blev bara smulor av allting. Ett enda litet bröd blev någorlunda lyckat, men när jag skulle bre det gick det också sönder. Gott var det, Men jag var tvungen att äta det med kniv och gaffel. Ja ja, så kan det gå ibland!

När jag var i affären hittade jag en glad överraskning! Nämligen kycklingfilé som bara bestod av kyckling till 100 %. Inget socker, inget koksalt, inget potatismjöl eller maltodextrin. Har nog aldrig hänt förr! Bra jobbat Lindströms!

Av kycklingen gjorde jag en vitkålsgratäng med bacon och kyckling. Den blev jättegod! Receptet hittar du i föregående inlägg.

Kommentera

