Dagens mat

Började med lite lunch på ägg, räksallad, Castello marquis och ost- och skinkrulle med smör. Det ser lite ut, men det var väldigt mättande! Serverade det på min nya, fina skärbräda som äldsta barnet gjort i slöjden. Fin va?


Sedan tog vi en promenad på 1 timme hem till min pappa, som bor två km bort. Det tar tid att gå med en 3 1/2-åring … När vi väl kom fram hann vi bara vara där en halvtimme. Min dotter fick till och med cykla i förväg för att hämta mellanpojken hos en kompis. Det tog nämligen 1 1/2 h hem …


Väl hemma igen ställde jag mig och stekte två rejäla bitar ryggbiff till mig och mannen. Barnen fick korv stroganoff, haha! Men det vill de faktiskt hellre ha. Maten blev i alla fall fantastiskt god och serverades med vitlökssmör och bearnaise.

  
Till efterrätt så här på lill-lördagen blev det lite jordgubbar och gräddmjölk med lite sötströ i. Jordgubbarna var inte svenska men godare än jag trodde. Gav oss en liten hint av sommaren!

Kommentera

