Baconlindad halloumi

Oh, vilket gott tillbehör detta var till en rejäl köttbit. Eller varför inte som snacks, förrätt eller helt enkelt som ensamrätt tillsammans med lite grönsaker? Halloumins och baconets sälta gör att det inte behövs något extra salt.

Baconlindad halloumi
1 paket halloumiost, 200 g
1 paket bacon 140 g

Gör så här:
1. Skär halloumiosten i stavar, genom att först dela den på bredden och därefter på längden. Snurra en baconskiva runt varje stav.

2. Hetta upp en stekpanna och lägg i en klick smör. Stek stavarna på hög värme tills baconet fått fin färg på alla fyra sidor.

Klart!

  

Näringsvärde för hel sats
Kcal 1123
Protein 65 g
Kolhydrater 6 g
Fett 94 g

2 reaktioner på ”Baconlindad halloumi

  1. Evelina

    Följer dig på instagram (ett av mina favoritkonton:D) och upptäckte din blogg nu:) Jag tycker att du verkar ha en så sund inställning till mat när man läser här. Känns skönt att det finns fler som äter LCHF som ändå kan unna sig vanligt godis och liknande utan att hela världen rasar:P Kommer definitivt fortsätta att läsa din blogg:)!

    Gilla

    1. Hej! Vad glad jag blev av din kommentar! En del blir helt rabiata om man lägger upp en bild på en matsked majs, haha, men det är väl ändå inte hela världen tycker jag. Och då tycker ändå många att jag är väldigt strikt! 😊 men jag vill kunna njuta av godis ibland och det gör jag nu. Jag har provat att ha carbnite en gång i veckan men det blev för ofta, jag halkade ner i sockerträsket direkt. Varannan lördag funkar däremot toppen så jag kör på det nu!

      Gilla

Kommentera

