Dagens mat och fredagsmys

Idag vaknade jag i förtid kl 11.30 av att jag var hungrig. Vilket inte var så konstigt med tanke på att jag glömde av att äta innan jag gick och la mig. Gick i alla fall upp och stekte mig en fettpannkaka som jag åt med kanelsmör. Provade att ta en matsked mindre smör i smeten och serverade det istället ovanpå, alltså kanelsmöret. Det blev jättebra, ingen större skillnad egentligen, men vi hade lite ont om normalsaltat smör hemma och jag ville inte ta det extrasaltade 😊


Till middag blev det korv med lchf-korvbröd. Folk frågar ofta vad jag äter för senap, och jag äter vanlig sockrad senap, men den är köpt av en kille som gör den själv så den innehåller nog mindre skit än den man köper i affären. Det lilla sockret som är i en sträng senap och en sträng ketchup är verkligen försumbart tycker jag!


Sedan var det då dags för fredagsmyset. Egentligen vill jag ha något krispigt när de andra äter popcorn, typ kokoschips med salt och vinäger, grönkålschips, ostpuffar, ostchips, salamichips eller chips på lufttorkad skinka. Eller fläsksvålar med smör! Men på grund av lite dålig planering fick jag ta det vi hade hemma, så det blev ett hopkok på smör, kokos, jordnötssmör med kanel, sötströ, philadelphiaost och kaffe. Jättekrämigt och gott!

Varannan lördag brukar det bli lördagsgodis för mig, men förra helgen blev det ju både mjukglass och lite godis så jag får se hur jag gör imorgon. Tråkigt att störa en så perfekt ketos som jag är i nu. Så vi får se vad jag känner för imorgon!

  

Kommentera

