2000 +

Vad glad jag blev när jag gick av nattpasset i morse och upptäckte att jag passerat 2000 följare! Så himla roligt! 

Vid 1800 så bad jag följarna att presentera sig och det var så kul att se vilka det är som följer en. Många berättade sin bakgrund till varför de började med lchf och i många fall har det varit pga IBS. Jättekul tycker jag, att så många blivit hjälpta. Själv har jag ju blivit symtomfri från PCOS sedan jag började med ketogen kost, men än har jag inte hört från någon med PCOS som har provat. Får hoppas vi blir fler! Det märks så tydligt för mig också att hormonerna sätts ur spel när jag äter mycket kolhydrater, vilket höjer insulinet. Och insulin är ju ett hormon! Då kommer mensen flera veckor försent. Så var det vid jul och nu när jag varit sjukskriven och skött kosten men ätit lite för mycket sött. ”Unnat” mig eftersom jag är så himla bra på att tröstäta. Innan jag började med ketogen kost hade jag nästan aldrig haft mens i mitt liv. Månaden efter fick jag den och så har det fortsatt varje månad sedan dess. Häftigt tycker jag! 

 

Kommentera

