Vinsterna från Herbalstore

I påskas vann jag ett paket med kokoskakor med ingefära och en burk kokossylt från Herbalstore i samarbete med Svagblirstark på instagram. Jag hämtade ut paketet i tisdags och var naturligtvis tvungen att prova direkt! 

Många har undrat om kokossylten jag vann från @herbalstore.se och @svagblirstark . Den innehåller 100% kokos (88% kokosmjölk, 12% kokossocker) och passar veganer och de som kör paleo. Öppnad förpackning ska förvaras i kylskåp och då blir sylten hård, som ni ser på bilden. Typ som Nutella eller jordnötssmör i kylskåp blir. Vill man ha den mjuk kan man ta ut den i rumstemperatur en stund. Smaken påminner inte så mycket om kokos utan lite som dadlar skulle jag säg, fast ändå inte. Det är en speciell men väldigt god smak och jag gillar den skarpt! Här äter jag den på en kokoskaka med ingefära, som jag också vann, och det var väldigt gott ihop. Nästa steg är att hitta på något att baka med den! 😋

  
Kokoskakor med ingefära var den andra delen av vinsten. De var väldigt goda tyckte både jag och barnen och kul att det är rawbakat! De är inte LCHF men ingredienslistan såg fin ut, inga konstigheter eller konserveringsmedel. En kaka som passar bra för de som kör paleo eller mer liberalt. En kaka blir ju inte så många kh.

  
En samlad utvärdering: schyssta varor med superbra ingredienslista! Verkligen bra när man ska fika. Sedan får man se det för vad det faktiskt är, nämligen fika, och ingenting man ska äta dagligen. Smaken får också många tummar upp av mig. 👍

Kommentera

