Helgmat!

De helger jag är ledig (varannan) ser annorlunda ut vad gäller maten. Det som främst skiljer sig från alla andra dagar är att jag äter frukost. Jag gillar inte att äta frukost till vardags, det har alltid känts som ett tvång att äta frukost tidigt. Men på helgen älskar jag att äta frukost vid 10-tiden och då lyxar jag gärna till det lite extra. Den andra skillnaden mot vardagen är att jag för det mesta inte äter någon lunch eftersom jag äter frukost så sent. Och på kvällen brukar vi äta något riktigt gott. En dag varannan lördag brukar jag också äta godis eller något annat gott, då har jag en så kallad carb nite. 

Idag blev det en ostmacka, vaniljkvarg med vispgrädde samt kanelgranola till frukost. Därefter gick jag på stan med min dotter och var helt inställt på att äta en mjukglass i vårsolen, men de hade inte börjat med det än. Besvikelsen! 😄 

 
Provade en ny sockerfri dryck idag. Den var faktiskt god, men jag dricker den inte i något nyttighetssyfte. Sådana där vitamindrycker innehåller så mycket annat konstigt än vitaminer. Men god var den!  

 
Till middag idag blev det grillad korv med bröd utomhus. Lilleman hade fått en ny pilbåge så vi åkte ut och provsköt. Nu har alla i familjen en pilbåge utom jag, men jag är inte särskilt intresserad, haha. Fick verkligen tvinga ut mig själv idag, för det var redigt kallt och lite blåsigt. Jag är verkligen inte någon ute-i-naturen-människa, får tvinga mig själv varje gång eftersom jag vill att barnen ändå ska få vara ute i friska luften. Att se deras lycka är det som driver mig! 

 

Kommentera

