Dagens mat och fredagsmys!

Det blev lite övertid på jobbet i morse så jag var ordentligt trött när jag kom hem. Frukostmackan på ostbröd var extra god när jag satt ensam vid bordet i ett sovande hus. Jag värmde brödet och åt med mycket smör, som fick smälta in, och hushållsost. 

  
Till middag idag blev det högrevsburgare med både rå och friterad rödlök, ost, dressing, ketchup och sallad. Bara baconen fattades!  

 
Fredagsmyset fick bli ett rejält grönsaksfat med spetspaprika, rå blomkål, gurka, oliver och fetaost. Som dipp hade vi en crème fraiche-dressing. Jag åt ganska mycket och blev mätt som en plätt! Även om det är nyttiga grejer så har jag lätt för att överäta om jag inte passar mig, speciellt vad gäller ”mys” och sånt som är krispigt. Men gott var det!  

 

Kommentera

