Därför säger jag nej till Forever Living

För ett tag sedan började det poppa upp så himla mycket om Forever Living, Aloe Vera och C9-kurer på instagram. Jag försökte googla lite på vad en sådan där C9-kur gick ut på men det fanns ingen information på företagets hemsida och redan där tyckte jag att det var skumt. Alla som sålde det skrev inte heller vad det handlade om, det var bara ”pm:a mig för mer info och superbra pris, bara fram till på söndag”. Och sedan började jag få en massa privata meddelanden från de som säljer och som sökte fler medarbetare. Alltså, jag riktar ingen kritik till någon säljare nu. Jag vet hur sådant här fungerar, med pyramidspel och så. Jag sålde själv Mary Kay en kort period, men ogillade verkligen spelet. Och grejerna kan vara bra, visst kan de det! Man såg ju en massa bilder på instagram om folk som gått ner i vikt med en C9-kur. Men det ser man hos folk som dricker Nutrilett och Herbalife också. Det är samma skit, om ni ursäktar mig. Och var det inte det man ville komma ifrån när man började med LCHF eller ketogen kost? Inga fler dieter, inga fler pulversoppor, ingen mer bantning. Och framför allt, inget mer SOCKER.En frisk kropp utan diabetes, fetma och sockerberoende. 

Anna Hallén granskade innehållet i en C9-kur och de blogginläggen tycker jag att alla som funderar på att prova ska läsa. På andra plats på ingredienslistan står FRUKTOS. Helt galet. Hur kan så många lchf-människor sälja detta? Jag skulle aldrig få för mig att be någon pausa med LCHF för att dricka socker i nio dagar. För den som är sockerberoende är det en biljett till helvetet all over again. 

Men det funkar ju? säger många. Ja, vadå funkar? Fasta funkar, pulverdieter funkar, Viktväktarna funkar, alltså allt funkar! För stunden. Att äta väldigt begränsat i nio dagar funkar ju såklart! Men istället för att lägga runt 1400 kr på sockerstinna produkter så kan du prova äggfasta eller fakirlchf. Jag menar, tänk vad mycket gott kött du kan köpa för 1400 kr!

Klipp från Anna Halléns blogginlägg.

  

2 reaktioner på ”Därför säger jag nej till Forever Living

  1. helen

    Håller med dig helt! Jag frågade en tjej på instagram om hur det var och eftersom säljaren följde denna tjej fick jag genast en massa privata meddelanden med erbjudanden…

    Gilla

Kommentera

