Sockerfri chailatte

Lite sockerfri chailatte to start the day! Jag körde 50/50 mjölk och vatten. Då blev det ca 10 g kh/kopp. En liten kopp från Espresso house innehåller ca 26 g. Övrigt innehåll är diskuterbart, när jag köpte denna så tänkte jag ha det som en liten lyx. Och med tanke på att burken köptes i september och jag bara druckit två koppar sedan dess så är det inget att bekymra sig för tycker jag.
Riktigt god är den och jag älskar dofterna som sprider sig i rummet! Jag har provat att göra egen chailatte på chaite och mjölk men nä, det blir inte alls samma sak som den i pulverform.

  

Kommentera

