Internationella kvinnodagen 

Idag var alltså internationella kvinnodagen. En dag som behövs på alla ställen i världen, även här fastän många inte vill se eller inse det. Jag vet inte om det är för att jag är sjukskriven och slipper träffa folk men jag har inte sett eller hört ett enda ”grattis på kvinnodagen” idag. Grattis till lägre löner, grattis till sexuella trakasserier, bli kallad nedsättande ord, grattis eh? Missförstå mig inte, jag älskar att vara kvinna. Och jag tycker att det är jättefint med män som kommer hem med blommor just idag. Men må aldrig kvinnodagen bli ett kommersiellt jippo som Alla hjärtans dag och liknande. 
Den här fina hyllningen fick jag av allra finaste Camilla idag. Blev så glad! Camilla är en riktig fighter och survivor och supermorsa i ett. Alla borde ha en Camilla i sitt liv! 

 
  Sedan såg jag något som gjorde mig ledsen också. Jag menar, är det inte det perfekta sättet att säga något elakt och linda in det som en komplimang? Och hur många gånger har man inte varit med om det? Var snälla mot varandra istället! Hur svårt kan det va? 

 
  

Kommentera

