Min stora last

En av mina stora laster är vitt bröd med smör. Många gånger är det just det som gör att jag börjar överäta. Andra gånger går det hur bra som helst att äta, men det kan vara en stor trigger för mig. Det lustiga är att det egentligen inte är något jag saknar, fastän jag trodde att jag skulle sakna det väldigt mycket när jag började med ketogen kost. Men det funkar precis lika bra med ett par skivor lchf-bröd som jag värmer lite snabbt i micron så att smöret sedan smälter. Det stillar mitt smörgåsbehov, för smörgåsar älskar jag verkligen! Och jag blir mätt och nöjd på detta.

Dagens middag blev två skivor kesobröd med parmesan med mycket smör och ost samt ett ägg med majonnäs. Till fredagsmyset blev det sedan lite fläsksvålar som jag och mannen delade på. Alltid lättare med en livsstil om man är två om den, tycker ni inte?

4 reaktioner på ”Min stora last

  1. Det är min last också, jag älskar bröd och pasta. Men mackor är det godaste som finns, ljust bröd med ost. Har så svårt för att hålla mig ifrån det. Ska försöka baka bröd efter dina recept i e´veckan. Är det svårt? Är så kass på att baka bröd

    Gilla

  2. Nils

    Kanongoda- jag modfierade lite:
    -lite salt i äggvitan och den blir stenhård
    – 1 1/3 msk fiberhusk
    – äggblandningen fick vila 10 m, m bakplv
    – tillsatte 2 msk linfrön
    – tillsatte 1 msk finhackade svarta oliver
    – vänd försiktigt ner äggvitan m träsked
    – bakade 15 min 160 g, + 2 min 250 g
    Åt med philadelphia ost oc lagrad prästost efter 20 min, supermacka 🌞

    Gilla

Kommentera

