Dagens mat: chokladkokoskvarg och kanelfläsk

Jag håller det fortfarande väldigt väldigt enkelt med maten här hemma. Men varför krångla till det? Mannen har fått ansvar för middagarna här och det blir mycket sidfläsk, fläskkarré, kycklingklubbor och liknande. Inte mig emot, allt som kan serveras med en klick bearnaisesås eller vitlökssmör är en hit!
Lunchen idag blev min goda chokladkokoskvarg. Gillar du kokos och gillar du choklad så måste du prova! Man rör ihop den snabbt och det blir ganska mycket, om man nu skulle vilja dela med sig. Jag gjorde det inte 😉


Middagen som jag serverades idag var kanelfläsk. Köpta i charken så jag har inget recept och jag tycker mig ana en smak av socker, men det får gå eftersom jag äter kanelfläsk så sällan. Riktigt mört och gott är det i alla fall och man behöver inget tillbehör till!

Kommentera

