En vecka 

Idag har jag sminkat mig och borstat håret (!) och varit utanför lägenheten för första återbesöket efter operationen för en vecka sedan. Har verkligen fått prova på hur mina kirurgpatienter har det och kan konstatera att även om man är ssk så är det jätteobehagligt med omläggningar på en själv, det är jättejobbigt att behöva ha hjälp till toaletten när man är nyopererad, det är jobbigt att hela tiden be om mer smärtstillande även om man har jätteont, oxynorm kan verkligen ge illamående och mardrömmar som golvar en i flera dagar, mobilisering är asjobbigt när man har ont och mår illa, ja listan kan göras lång! En nyttig erfarenhet som jag tar med mig!
  

2 reaktioner på ”En vecka 

  1. Fy då :/ Är ju dock en bra erfarenhet som du säger, du kommer ju att kunna bemöta dina patienter utefter egna erfarenheter. Hoppas att du känner dig bättre

    Gilla

Kommentera

