Sjukmat

Idag var inte en särskilt rolig dag. Har haft ganska ont och inte velat ta smärtstillande eftersom jag bara har några stycken kvar av de starkare grejerna och de vill jag ju spara tills det verkligen gör ont, vilket har varit på natten och morgonen. Detta har gjort att jag inte velat röra så mycket på mig, vilket i sin tur gör att man är ännu stelare, inte andas ordentligt och mår illa.

Som sjuksköterska på kirurgavdelning vet jag ju hur viktigt det är med smärtlindring för att bli bättre, så jag ska ringa till kliniken i morgon och se om jag kan få utskrivet några tabletter till. Det blir ju ändå bättre för var dag men usch, jag tycker inte om att vara så här handikappad!

Lyckades i alla fall göra en liten måltid på ostplätt, ägg och majonnäs helt själv. Nådde dock varken tallrikarna eller saltet så jag fick lägga den på en bricka och ta med mig upp för att äta i sängen, haha! Gud, vad jag längtar mig några veckor fram i tiden tills jag kan räta på ryggen och använda armarna ordentligt. Det här är verkligen jobbigt, fast jag får ju skylla mig själv som valt det! Nu ska jag ta och vila lite och hoppas på att slippa alla underliga drömmar jag drömt. Nu senast drömde jag att tioåringen försökte strypa mig. Eh.

Kommentera

