Fredag och dagens mat: tacogratäng och ostgratinerade fläsksvålar

Fredag och underbart att vara ledig idag och hela helgen! Idag har vi ägnat hela dagen åt att byta rum här hemma. Mellanpojken och lillponken ska nämligen flytta ihop och vi ska ta mellanpojkens rum på övervåningen. Och jag trodde att det skulle gå ganska snabbt och lät, HAHA! Vi är fortfarande inte klara men sängarna är på plats i alla fall!

Som tur var stekte jag upp 1,5 kilo köttfärs igår när vi hade tacos, så idag gjorde jag en favorit här hemma: tacogratäng, genom att bara hälla på salsasås, crème fraiche och riven ost. Till det hade vi ostgratinerade fläsksvålar. Jag gjorde dubbelt så mycket som sist, för då tog de slut så fort, men det gick lika snabbt idag! Det är svårt att köra fakir när man är ledig med barnen och de önskar mat, men det spelar ingen roll. Jag håller mig strikt och i ketos, även med lite grönsaker och crème fraiche.


Har du inte provat ostgratinerade fläsksvålar så har du missat något. Det är superlätt! Välj en puffig variant av fläsksvålar, jag använder ett märke som heter Crispy flaeskesvaer. Jag köper dem på Ica kvantum. Man lägger dem bara i en ugnsfast form, öser på riven ost och gratinerar på 200 grader tills osten har smält. En klar succé för hela familjen!

Kommentera

