Energibombning

Håller på och förbereder lite inför operationen och veckorna av handikapp som följer. Idag gjorde jag lite chokladfettbomber att ha i frysen. I vanliga fall gör jag på mitt hemmagjorda jordnötssmör som jag har lite sötning i, men denna gång var jag lat och köpte färdigt, osötat, gjort på endast jordnötter och lite salt. Jag provade även att hoppa över sötningsmedlet i receptet, samt tillsatte 30 g kokosflingor, och det blev gott! Men jag skulle nog tagit normalsaltat smör istället för extrasaltat, men vi hade inget hemma 😁 Well well, eftersom de inte är så söta så kommer jag i alla fall inte att gå och äta upp dem det första jag gör och det är ju ett plus!
Att göra dem i småbrödsformar tycker jag är perfekt. De stelnar på en tio minuter i frysen och de tinar snabbt. Man kan även äta dem frysta om man vill det, då de smälter i munnen. Supergoda och ett bra sätt att få i sig lite extra fett! Innehåller smör, kokosolja, kakao och jordnötssmör. En liten energibomb! Receptet hittar du i receptbanken.


  

 

 

Kommentera

