Alla hjärtansdag-meny 

Det var riktigt gott att bryta tredygnsfastan med en trerätters middag. Förutom att jag blev så mätt efter förrätten att varmrätten fick vänta i en och en halv timme! En vanlig åkomma när man börjar äta efter fasta, man blir mätt direkt!

Värt att säga är att detta är en liberal meny, där kolhydraterna drar åt runt 25-30 g så att man är medveten om detta.

Det här serverades:

Förrätt: langos på snabbfriterade ostplättar (finns tre olika recept på ostplättar i receptbanken!), crème fraiche, räkor, rödlök och rom. Sedan hade vi även fått riktiga langos av mina äldsta barns bonusmamma och jag som aldrig ätit langos förut ville såklart prova, så vi gjorde riktiga langos med. Inte konstigt att jag blev så mätt av förrätten kanske …

Lchf-langos 
Riktiga langos 
Varmrätt: marinerad fläskfilé, blomkålsrisotto och stekt avokado. ”Tyvärr” fick jag perfekt avokado, hur ofta händer det? Bäst är lite omogna avokador när de ska stekas, men de blev ju goda ändå. Och marinaden blev fantastisk!


Dessert: Hallonpannacotta, kokos- och nötbräck och mjölkchokladtryffel. Försökte piffa till tryffeln med lite färgat socker på toppen men det blev inte så piffiga. Goda blev de dock! Nötbräcken blev ganska mjuka och sega, för jag kokade dem bara till 130 grader. De såg ut att hålla på att brännas vid nämligen. Men goda blev de! Och hallonpannacottan blev p e r f e k t!

Kommentera

