Lördagsutmaning under fastan 

”Det absolut jobbigaste med att fasta är andra människors reaktioner, därför gör jag det när jag är ledig. Tråkigt på en lördag med melodifestival och ungarnas godis som står framme bara. MEN, det är faktiskt mycket lättare att stå emot när man fastar och inte äter något än alla andra dagar, för då går jag och smygäter en bit här och där för det ”räknas ju ändå inte”.
Sysselsätter mig med att läsa min nya bok istället för att snacksa. Att käka framför teven handlar så himla mycket om vana än om sug. När det finns popcorn framme har jag jättesvårt att låta bli, fastän jag varken är sugen eller är en popcornmänniska egentligen. Antar att det är min stenåldershjärna som ser att det finns lättillgänglig energi framme, men jag är smartare än grottmänniskan i mig!

Kommentera

