Nyår!

Igår firade vi det vietnamesiska nyåret! Det blev god mat med mina systrar, deras familjer och vår pappa. Definitivt inte keto, men det är ju bara nyår två gånger om året 😊
Körde dessutom en 24 h-fasta innan, då jag bara drack benbuljong under dagen. Och så en timmes träning på det. Att träna på fastande mage går alldeles utmärkt, speciellt om man är i ketos!

  
Nyårsmaten bestod av nem: vårrullar av rispapper, fyllda med köttfärs och grönsaker samt en sort fylld med skaldjur, klibbigt ris (sticky rice), vietnamesisk nyårskaka, som är en hårt packad riskaka inlindad i bananblad och fylld med fläsk och gula ärtor, kycklingspett, dumplings och sallad med koriander och böngroddar. Så himla gott! Jag älskar vietnamesisk mat! 
 
Vi tjejer hade nationaldräkten, ao dai, på. På bilden syns jag och min äldsta syster samt våra döttrar. Gott nytt år på er allihopa, nu går vi in i apans år!
  

   

Kommentera

